Zuivelfabrikanten en supermarkten pakken voedselverspilling aan

In pakken yoghurt en vla blijft vaak nog ongeveer 10% inhoud achter omdat we het pak niet goed leegmaken. Daardoor gooien we onnodig en onbedoeld veel weg. De zuivelfabrikanten en supermarkten lanceerden recent de campagne ‘Haal alles eruit wat erin zit’, bedoeld om consumenten te vertellen hoe het pak goed op te vouwen. Zo wordt ook het laatste restje vla of yoghurt uit het pak gehaald. 



In een televisiecommercial laat een ‘tot leven gekomen’ zuivelpak zien hoe je dit pak het beste kunt vouwen om alles eruit te halen wat erin zit. Ook is de vouwinstructie te vinden op de website www.zuivelpak.nl. Inge Eggermont, directeur Stichting HEDRA: ‘Om voedselverspilling tegen te gaan hebben de fabrikanten van drankenkartons aan de zijkant van het pak rillijnen aangebracht die het plat maken vergemakkelijken. Mooi dat deze campagne daar aandacht voor heeft.’

De campagne is een initiatief van de zuivelfabrikanten en Nederlandse supermarkten. Het initiatief past in de reeks activiteiten die fabrikanten en supermarkten ontplooien om voedselverspilling tegen te gaan. Zowel in het productieproces, in de winkel als bij de consument thuis.

« Terug naar het nieuwsoverzicht